10 rozšíření pro Google Chrome

Tuesday, February 12, 2019

Google Chrome je jedním z nejrozšířenějších prohlížečů mezi marketéry, a jedním z důvodů je bezesporu to, že nabízí obrovské množství rozšíření, které vám usnadní každodenní práci, a ušetří spoustu času. Vybrali jsme pro vás deset rozšíření, která považujeme za opravdu užitečná, a sami je používáme nejčastěji.

1. Bit.ly.com

Bit.ly je pravděpodobně nejznámějším a nejrozšířenějším nástrojem pro optimalizaci a zkracování odkazů. Využití  najde v mnoha oblastech, mezi které patří např. sociální sítě jako Instagram či Twitter, které omezují maximální počet znaků. Díky tomuto rozšíření můžete rychle a efektivně své odkazy uložit, zkrátit či upravit tak, aby korespondovaly s vaším brandem. Jednou z mnoha skvělých funkcí Bit.ly jsou real-time statistiky.

2. Mozbar

Jedním z nejlepších nástrojů pro SEO, který asi řada z vás zná a používá, je Mozbar. Toto rozšíření nabízí celou řadu funkcí, jako možnost vyhledávání pod různými profily (engine, země, region, město), analýzy stránek, odkazů a klíčových slov, nebo také návrhy na on-page obsah. K dispozici jsou dvě verze – free a placená Moz Pro. Určitě doporučujeme placenou verzi alespoň vyzkoušet, na 30 dní ji můžete získat zdarma.

3. Grammarly

Asi jen málokdo z nás umí anglicky na takové úrovni, aby toto rozšíření nevyužil. Grammarly zajistí, aby vaše anglicky psané texty, zprávy, emaily či posty byly významově I gramaticky správně. Po registraci Vám dokonce budou chodit personalizované tipy a statistiky na základě předešlých chyb.

4. Google Lighthouse

Google Lighthouse je nástroj určený především pro vývojaře webů a webových aplikací – díky němu totiž získáte rychle a jednoduše přehled o různých aspektech svého webu (výkon, rychlost načítání, přístupnost webu, SEO…), a na případné nedostatky vás upozorní. Můžete tak snadno odhalit chyby, které by odrazovaly uživatele od používání vašeho webu.

5. Nimbus

Screenshot je více než tisíc slov. Nástrojů pro jejich vytváření existují desítky, ale z naší zkušenosti je nejefektivnějším řešením rozšíření s názvem Nimbus. To například umožňuje, kromě běžných screenshotů obrazovky či její části, také nahrát videozáznam vaší obrazovky, a vše následně upravovat (poznámky, zvýraznění apod.). Ušetříte si tak spoustu času při komunikaci s nechápavými klienty či kolegy.

6. Google Tag Assistant

Google Tag Assistant je další rozšíření z dílny Google, které umožňuje identifikovat některé měřící kódy na webu – např. Google Analytics, Google Tag Manager nebo Google Global Site Tag. Mezi jeho funkce, kromě identifikace měřících kódů, patří i reportování chyb, obvykle rovnou i s doporučením, jak danou chybu odstranit.

7. ColorZilla

ColorZilla pro Google Chrome je rozšířením, které usnadní práci především vývojářům a grafikům, nicméně může se hodit téměř každému. Díky tomuto rozšíření můžete získat barvu z jakéhokoliv místa na webu, a jednoduše ji zkopírovat např. do Photoshopu, GoogleDraw či jiného programu.

8. WASP

The Web Analytics Solution Profiler je celý název velmi užitečného rozšíření, které vám v přehledné podobě zobrazí, jaké informace odcházejí z vašeho webu prostřednictvím různých tagů. Jednoduše si tak můžete ověřit například správné nastavení konverních kódů. (ještě něco dalšího)

9. DataSlayer

Dalším spíše technickým nástrojem je DataSlayer, který monitoruje datové vrstvy, a všechny data následně zobrazuje v přehledném, uživatelsky přívětivém formátu. Kromě proměnných nejrozšířenějšího Google Tag Manageru podporuje například i Tealium nebo TagCommander.

10. StayFocusd

Naše poslední doporučení se týká všech, kteří na sociálních sítích, či jakékoliv jiné stránce, tráví více času, než by sami chtěli. Rozšíření Stay Focusd zaručeně zvýší vaši produktivitu, jelikož vám po uplynutí předem určeného času na vybrané stránce přístup k ní do konce dne zablokuje.